volkstuinvereniging maasland

Stoppen met tuinen?

Als u niet verder wil tuinen dan dient u dit schriftelijk aan ons te melden.

Het is niet toegestaan om uw tuin aan te houden en er een ander lid op te laten tuinen.

VOLKSTUINVERENIGING MAASLAND NU OOK OP FACEBOOK

LET OP!!!!! INLEVEREN AARDAPPELPOOTFORMULIER IS VERPLICHT VOOR ALLE TUINDERS (ZIE HUISHOUDELIJK REGLEMENT)  Dit jaar dient u uw formulier al in te leveren voordat u de aardappelen en/of tomaten poot.

wilt uw tuin laten frezen?

Dat kan. u dient dan wel een opdracht bon in te vullen en deze in de brievenbus te deponeren op complex tuindershof.

Zonder opdracht bon wordt er niet gefreesd.  Er wordt alleen gefreesd als het weer en onze tijd dat toelaten.

Voor complex "Doelpad" graag het verzoek om meerdere tuinders te verzamelen zodat we die in èèn keer kunnen frezen.

Korte berichten

*****De lege zwarte zakjes dient u zelf af te voeren en niet in de prullenbakken van de vereniging te deponeren.

*****Als u zand en/of potgrond zakken (kleine zwarte zakjes uitgezonderd) pakt dient u dit op te schrijven in de map.(deze vindt u in de kast in "De Knip").

---- Downloads ---- (zie linkerzijde)

Bezoekers op complex tuindershof

Elk jaar weer krijgen wij bezoek van onze gevleugelde vrienden en het lijkt er op dat het er telkens meer zijn. Hier onder een paar foto van onze gasten.

Bouw overkapping "Tuindershofplein"

De eerste palen gaan de grond in

Het is een groot bouwpakket

Bijna waterdicht

Het eindresultaat

BELANGRIJK: WILT U STOPPEN MET TUINEN DAN KAN DIT ALLEEN SCHRIFTELIJK WORDEN DOOR GEGEVEN AAN HET SECRETARIAAT.       INGELAND 2 MAASLAND

Leden van de Volkstuin

Wij zijn zuinig op onze invertaris en planten in de kas (De Knip).

Ongewenst bezoek is uit den boze, daarom vragen wij aan een ieder die tegen de avond de tuin verlaat de kas op slot te doen als dit nog niet is gedaan.

Bedankt voor uw medewerking.

Het Bestuur

Voor verbetering vatbaar

De publieke paden op de tuin zijn steeds meer aan het dichtgroeien. Het bestuur wijst er op dat de paden over de volle breedte gebruikt moeten worden.Tevens moet iedere tuinder het onkruid tussen de tegels van het, aan zijn perceel grenzend padgedeelte, verwijderen. De Knip maakt vaak een rommelige indruk. Houd "De Knip" netjes. Er is helaas geen Stoffel meer die het vroeger zo keurig verzorgde. Houdt ook het parkeerterrein netjes, schep zand en haal zakjes steeds van onder af weg.Er ontbreekt nogal wat gereedschap uit "De Knip", en een ieder wordt gevraagd eens in zijn kist te kijken of er misschien iets is blijven liggen.

DE VOGELVERSCHRIKKER

Ineens zat hij daar in "De Knip", de armen wijd gespreid. Een kunstuk om te bewonderen. Hier is een stuk vakmanschap geleverd, hier is grote zorg aan besteed.Hoe komt zoiets bij onze vereniging terecht? Iedereen die dit jaar het varend corso heeft gezien zou hem misschien herkennen, hij stond n.l op de varende westlander van de gemeente maassluis.   Flora Bloemsierkunst had de opdracht deze boot op te tuigen. Het thema dit jaar was 'vreemde vogels'. Het resultaat mocht er zijn er werd dan ook een eerste prijs behaald. Coby Nooteboom werkt bij Flora Bloemsierkunst en vond het jammer dit kunstwerk te moeten afbreken. Zij heeft er voor gezorgd dat wij nog een poosje van dit kunstwerk kunnen genieten.  In deze tijd van rijpende druiven is het wel goed een vogelverschrikker in "De Knip"te hebben.

Elke zaterdagochtend koffie drinken in het "dijkhuis"

made by basman-productions©  |  basmanproductions@gmail.com